Din practică, prețul pentru întocmirea unui dosar de prețuri de transfer poate să varieze de la câteva mii de euro (în cazul unei companii cu o activitate simplă) la câteva zeci de mii (pentru o companie foarte mare, angrenată în activități diverse și complexe cu părțile sale afiliate).

În mod evident, tariful este direct influențat de volumul de muncă și de costurile fixe suplimentare implicate în elaborarea dosarului (de exemplu cu bazele de date utilizate). 

La rândul lor, acești factori sunt influențați de:

  • complexitatea activității grupului și a companiei locale pentru care se întocmește dosarul ;
  • existența unei documentații la nivel de grup care ar putea fi utilizată ca punct de pornire pentru întocmirea documentației locale;
  • numărul de tranzacții desfășurate de companie cu persoane afiliate și care trebuie să fie documentate;
  • metodologia de prețuri de transfer utilizată în cadrul fiecărei categorii de tranzacții cu persoane afiliate;
  • numărul de studii de comparabilitate (benchmarking) care trebuie întocmite (aceste studii atrag costuri fixe legate de utilizarea unor baze de date specializate).

Costul de realizare a dosarului poate fi sensibil redus dacă este scos din ecuație factorul ”presiunea timpului” (”hai, că a venit inspecția!”).  

Altfel spus, companiile care bugetează din timp dosarul și apoi îl revizuiesc anual câștigă prin faptul că:

  • își gestionează mai bine costurile de realizare a dosarului;
  • identifică din timp riscurile fiscale și pot lua măsuri eficiente de minimizare a acestora.

Dosarul este oricum obligatoriu, așa că e mult mai avantajos să-l bugetezi din timp!

(vă rugăm să vedeți și secțiunea "Întrebări frecvente" - Este necesară revizuirea dosarului prețurilor de transfer?”)